Home staging
Od kilku już lat na rynku nieruchomości zagościło pojęcie home stagingu, czyli profesjonalnego przygotowania nieruchomości, niewielkim nakładem kosztów do szybkiego wynajmu lub sprzedaży, po jak najwyższej cenie końcowej.
Co to oznacza w praktyce i jakie korzyści przynosi klientom?
Home staging postrzegany jest często jako pewnego rodzaju „sztuka magiczna”, a to po prostu wiedza nt. aranżacji wnętrz, funkcjonalności pomieszczeń, odpowiedniego doboru kolorów czy ciekawych dodatków, którą posługuję się by pomóc moim klientom sprzedać czy wynająć ich nieruchomość. Ma to przede wszystkim na celu taką metamorfozę nieruchomości, aby wyglądała jak z modnego żurnala, aby każdy kto zobaczy ją na zdjęciach lub podczas bezpośredniej wizyty, chciał w niej zamieszkać. Nie bez powodu mówi się, iż pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz i to jak profesjonalnie zostanie przygotowana nieruchomość na sprzedaż, może mieć kluczowe znaczenie zarówno w pozytywnym wyróżnieniu się oferty na rynku, jak i w kwestii szybkości zawarcia transakcji, a co najistotniejsze w cenie, jaką za nią otrzymamy.
Istotną kwestią home stagingu jest również zbadanie grupy docelowej do której kierujemy naszą ofertę, gdyż inny wystrój i funkcjonalność, będzie miało mieszkanie dla młodego małżeństwa z dzieckiem, a zupełnie inną dla seniorów. To samo tyczy się charakteru pomieszczeń, gdyż to co może sprawdzać się we wnętrzach nowoczesnych, nie będzie pasowało do starych kamienic i na odwrót. Kiedy mieszkanie jest już gotowe wykonuję profesjonalną sesję zdjęciową, tak aby wyeksponować zalety mieszkania, a ukryć to, co może obniżać zainteresowanie potencjalnych nabywców.